2021_ ModuL 0r

LAS SOÑANTES 
MARQ. SCA. Museum of Arquitecture and Design. Buenos Aires, 2020.

ModuL0r VI. 62.99 X 55.11 inches. Acrylic and oil on canvas, 2020.
ModuL0r VII. 62.99 X 55.11 inches. Acrylic, oil and graphite on canvas, 2020. 
Modu L0r VIII, 62.99 X 55.11 inches. Acrylic, paper and reflective tape on canvas, 2020. 
Modu L0r III. 62.99 X 55.11 inches. Acrylic, oil and graphite on canvas, 2020. 
ModuL0r I 62.99 X 55.11 Iinches. Acrylic, oil and graphite on canvas, 2020. 
Modu L0r II, 62.99 X 55.11 inches. Acrylic and oil on canvas, 2020. 
ModuL0r IV.62.99 X 55.11 inches. Acrylic and oil on canvas, 2020. 
ModuL0r V, 62.99 X 55.11 inches. Acrylic and oil on canvas, 2020. 
MARQ. Museo de Arquitectura y Diseño, SCA. 



LAS SOÑANTES   The Dream Women
Paintings: Guigui Kohon and Valentina Grinspan. 
Curator: Sergio Bazán. 

MARQ. Museum of Architecture and Design. S.C.A, Buenos Aires, Argentina.
MARQ Director: Victoria Baeza, Architect.
SCA President: López Darío, Architect.

VIDEO
Direction Franco Dupuy,
Cameraman Pablo Finkelstein.

Photography
Sala:  Franco Dupuy
Paintings: Estudio Quiroga Caraffa.

"... En las pinturas de Guigui Kohon la memoria se juega dinámicamente con materiales de la arquitectura. Sus plantas en color amarillo, verde o dorado, se esparcen con presencia vital sobre la tela. Planean una historia del momento sucedido y también en forma simultánea una historia de los síntomas de la familia. Theodor Reik dice al respecto: “La memoria es esencialmente conservadora, el recuerdo es destructor”. Los restos que quedan o “flotan” en estas obras plantean una suerte de arqueología psíquica, por tanto, es un campo de interrogación.

Este despertar en estas pinturas se distribuye entre lo humeante y lo destruido, es una polifonía de superficie. El mundo es sacudido con violencia para evocar una respiración agitada."

Cita del Curador S.Bazán, texto del catálogo Las Soñantes, 2020.


"...In Guigui Kohon's paintings memory is played dynamically with materials from architecture. Her plants in yellow, green or gold, are spread with vital presence over the canvas.
A history of the moment that happened is planned and also at the same time a history of the family's symptoms. Theodor Reik states to this regard: "Memory is essentially conservative, the evocation is destructive." The remains that stay or "float" in these works pose a kind of psychic archaeology, thus, this is a land of enigmas.
The awakening in these paintings is spread out between the smoky and the wrecked. It is a surface polyphony. The world is shaken violently to evoke an agitated breathing."
Quote S. Bazán, Las Soñanantes catalog, 2020.

PINTURAS EN PEQUEÑO FORMATO

ModuL0r XXI 19,68x14,17 inches. Acrylic on canvas. 2020.
ModuL0r XXVI 19,68x14,56 inches. Acrylic on canvas. 2020.
ModuL0r XXX 19,68x14,17 inches. Acrylic on canvas. 2020.
ModuL0r XLV 19,68x14,56 inches. Acrylic and oli on canvas. 2020.
ModuL0r XXXV 19,68x14,56 inches. Acrylic on canvas. 2020.
ModuL0r XXIII 19,68x14,17 inches. Acrylic on canvas. 2020.
ModuL0r VII 18,50x13,77 inches. Oil and acrylic on canvas. 2020.
ModuL0r III 18,50x14,17 inches. Oil and acrylic on canvas. 2020.
ModuL0r IV 20,08x15,74 inches. Oil and acrylic on canvas. 2020.
ModuL0r III 20,86x13,77 inches. Acrylic and ink on canvas. 2020.
ModuL0r VI 20,86x15,74 inches. Acrylic and oil on canvas. 2020.
ModuL0r XXXIX 19,68x14,56 inches. Acrylic on canvas. 2020.
Modu L0r XLIII, 19,68 X 14,17 inches. Acrylic on canvas, 2020. 
Modu L0r II, 13,77x17,71 inches. Acrylic, oil and ink on canvas, 2020. 
Modu L0r XXXIX, 19,68x14,17 inches. Acrylic and oil on canvas, 2020. 
Modu LI 18,89x13,77 inches. Acrylic on canvas, 2020. 
M0 IV, 17,71x14,17 inches. Acrylic and oil on canvas, 2020. 
M0 II 16,53x13,77 inches. Acrylic and oil on canvas, 2020. 
M0 IV 18,11x13,77 inches. Acrylic and oil on canvas, 2020. 
Modu L0r VII 18,50x13,77 inches. Oil and acrylic on canvas, 2020. 
Modu L0r V 18,11x14,56 inches. Acrylic, oil and ink on canvas, 2020. 
Modu L0r XXIV 19,68x14,17 inches. Acrylic on canvas, 2020.
 

Las Soñantes en el MARQ
Los sueños como derivas de la realidad son portales a otros mundos, universos construidos con una simbología de elementos tangibles extraídos de una existencia cotidiana para volverse un surrealismo único para quien sueña.
Las Soñantes nos envuelven en una arqueología de sus sueños, un repertorio de elementos que no son ajenos para quien los observa.
Las puertas de Valentina Grinspan nos convocan y nos interpelan y se complementan con esos fragmentos de cuerpos a la espera. Y en este ensueño los dorados y las plantas de Guigui Kohon nos remiten a una memoria ancestral donde la pintura mágicamente presagiaba la realidad próxima.
Y en esta deriva Las Soñantes se desplazan explorando diferentes formatos, atraviesan el espacio del museo y nos proponen un recorrido físico y virtual y al mismo tiempo salen al encuentro en la calle a través de un circuito de carteles en vía pública.
El Marq se convierte en el mojón cero de una cartografía de territorios oníricos que recupera una poética del tiempo a través de puertas, mapas y fragmentos de nuestro propio cuerpo. 
Se hace visible lo invisible.
Victoria Baeza, Arq.Directora del MARQMuseo de Arquitectura y Diseño, 2020.

Las Soñantes (*) at the MARQ (**)
Dreams as drifts from reality are gates into other worlds, universes built with a symbolism of tangible elements pulled out from an everyday existence to become a unique surrealism for the one who dreams.
Las Soñantes surround us in an archaeology of their dreams, a repertoire of elements that are not alien to the observer.
Valentina Grinspan's doors summon and question us, and are complemented by those fragments of awaiting bodies. And in this illusion and fantasy, Guigui Kohon's gilt and plants refer us to an ancestral memory where the painting magically foretold the coming reality.
And in this drift, Las Soñantes move around exploring different formats, crossing the space of the museum, and proposing a physical and virtual tour and at the same time, come together in the street through a circuit of posters on the streets.
MARQ becomes the milestone zero of a cartography of dream grounds that recovers a poetics of time through doors, maps and parts of our own body.
What is invisible becomes visible.
Victoria Baeza, Architect. Director Museum of Architecture and Design SCA, 2020.
 * Las Soñantes: The Dream Women.
** MARQ: Museum of Architecture and Design.